שיעור שני
נתחיל עם תרגיל סוג של דמיון מודרך אנחנו נעצום את העיניים ונצא לדרך אנחנו עוצמים עיניים יושבים
בנוח על הכסא. קצת נרגעים קצת נרפאים לוקחים כמה נשימות עמוקות. ניקח חמש נשימות עמוקות
ונוציא את האוויר לאט לאט על מנת להיכנס להרפיה להרגיש את הגוף לשחרר את המקומות שקצת
לחוצים . כשאנחנו במצב הזה של הריפיון וקצת השקטה ויושבים בנוח על הכסא נתחיל קצת לעבוד עם
המחשבה והדמיון. אנחנו נראה את עצמנו הולכים בדרך ומגיעים לאולם אירועים ונכנסים פנימה ובתוך
אולם האירועים אנחנו רואים שעומד שולחן יפה ועליו מונחת עוגה עם ריח ממש נעים וטוב עוגה
שבנויה משכבות ויש עליה כל מיני צורות כל מיני תוספות ואז אומרים לנו בואו תשבו אתם רואים את
עצמכם מתיישבים ליד העוגה עכשיו אומרים לכם תסתכלו על העוגה הזאת במשך 2 דקות ותחשבו
עליה על העוגה במשך 2 דקות עכשיו נכנסים למחשבה על העוגה הזאת כל אחד עם הדמיון שלו איך
שרואה את העוגה עכשיו אומרים לנו שאנחנו יכולים לאכול את העוגה כל אחד ידמיין שהוא אוכל את
העוגה אפשר לפתוח את העיניים אחרי 2 דקות לאחר שהתענגנו על העוגה הזאת ואנחנו רוצים לשמוע
ממי שרוצה לשתף האם היתה בריחה של המחשבה מהעוגה?
התרגיל מראה לנו מה קורה למחשבה שלנו ומתי אנחנו נמצאים במקום שאנחנו נמצאים עם המחשבה
ועם התודעה ומתי לא. לצערנו המציאות היא כזאת ש אנחנו רוב הזמן לא נמצאים עם המחשבה עם
התודעה במקום שאנחנו נמצאים בו פיזית ואני לא מדבר על המקום הרוחני שאליו אנחנו שואפים
לחזור לטבע הרוחני שלנו שהתודעה שלנו צריכה להיות מחשבה רוחנית שבתוך עולם העשייה להיות
עם המחשבה הרוחנית התודעה הגבוהה הזאת של האלוקות שצריך כל הזמן לבוא לידי ביטוי. מה
שקורה לנו בתרגיל הזה מי שנגיד ברחה לו המחשבה ואז הוא נזכר רגע.. מה קורה עם העוגה?
חוזר לחשוב על העוגה אותם נקודות החיבור שיש לנו מידי פעם במשך היום שבו אנחנו חוזרים
ומתחברים לעצמנו . כי רוב הזמן המחשבה שלנו צפה והיא מטיילת ואנחנו לא שולטים על זה כי אנחנו
לא מודעים לנקודה הזאת ורק מידי פעם זה מתעורר תלוי ברמה הרוחנית של האדם איפה הוא נמצא .
אצל אנשים שהם מאוד מאוד רחוקים אומר בעל הסולם שיש להם פעם אחת בחיים פעמיים שלוש
שיורדת להם איזה שהיא מחשבה שהוא מתעורר וחושב רגע מה קורה פה? ואז עם זרם החיים זה
נשכח והוא ממשיך כרגיל. האנשים חיים על אוטומט יש בחירה חופשית תלך תחקור זה בן אדם שמאוד
מאוד רחוק. בן אדם שכבר על הדרך העבודה כבר אחרת יש לו כבר יותר נקודות חיבור אותו מקום
שהבן אדם פתאום נזכר ואומר רגע.. מה אם העוגה אז שם הוא באמת נמצא זאת המודעות האמיתית
שלו שהוא חוזר לחיבור עם עצמו כי עד אותה נקודה אומנם הוא היה ליד העוגה אבל הוא טייל בכל מיני
מקומות והוא לא היה מחובר הוא היה על סוג של אוטומט. זה גם מתבטא הרבה פעמים במקום שאדם
נמצא נגיד באיזה שהוא אירוע והוא כבר חושב על האירוע הבא שלו שהוא הולך להיות בו. נגיד הוא
שוטף כלים על מה הוא חושב איך הוא עושה כביסה אנחנו אף פעם לא נמצאים .
יש ספירת הנצח אתה עושה משהו זה אומר אתה פה לנצח תהיה פה נוכח במקום הזה. כשאתה
עושה את זה אתה גם מודע להכל. אתה מודע למה אומרים מי זז איך תנועות הגוף אתה נהיה מודע
אבל אם אתה עושה משהו עכשיו ואתה עם המחשבה בדבר הבא שאתה הולך לעשות אתה לא שולט
על שום דבר אתה על אוטומט ולא מחובר . המקום הזה השקטה הוא התרגיל הבסיסי ביותר שהאדם
יכול להתחיל לתרגל כדי להחזיר את המודעות אליו
אנחנו צריכים להחזיר את המודעות אלינו לפחות פעם אחת ביום ואחרי זה פעמיים שלוש ארבע חמש
עד שנהיה בסוף רוב הזמן מודעים עשינו את שלנו. הטכניקה היא פחות חשובה יותר חשוב לצאת עם
ההבנה שאנחנו רוב הזמן מנותקים ואנחנו צריכים כן להתחבר קודם כל להיות כאן ועכשיו זה השלב
הראשוני . השלב השני כאן ועכשיו עם הטבע הרוחני שלנו לא כאן ועכשיו מתוך הרצון האגואיסטי אלא
מתוך הרצון האלוקי שזה עוד מדרגה יש כאן שני שלבים
יש סיפור של בעל שם טוב מתפללים התפללו תפילת שחרית ובסוף התפילה הוא ניגש לאחד מהם
ושואל אותו איך היה בשוק? אומר לו לא הייתי בשוק עכשיו אני הולך לשוק. הבעל שם טוב אומר לו כל
התפילה היית בשוק קנית עופות ודגים .
השקטה בפשט ברגע שאתה קולט שאתה נמצא ברעש מאוד גבוה ואתה לא מחובר ואתה אומר בוא
ונחזור לעצמי נוריד את רעש הרקע הזה. זה יכול להיות בכל מקום באמצע עבודה באמצע הרחוב אתה
יכול להיות במקום סואן המסיח את הדעת ולהיכנס פנימה ולשאול מה עם הרגש שלי? מה עם הגוף ?
מה עם המחשבה? לעשות התבוננות כזאת ולגלות שאנחנו ממש מוטרדים אין יישוב דעת. לכל אחד
בווליום אחר לחלק המחשבות רצות לחלק הרגשות עולים חלק קורה להם משהו פיזי בגוף . ההשקטה
אומרת תחזיר את המודעות אליך. כשאתה מאפשר שמיעה גם לשמוע את עצמך שמיעה בלשון
משמעות. בתורה מופיע יותר מאלף פעמים השורש ש.מ.ע ורק הקשב או האזין שלוש פעמים. כמו
שמע ישראל הקדוש ברוך הוא פונה עם השורש ש.מ.ע כי כל מה שאומר יש לזה משמעות לא סתם בוא
תקשיב אלא בוא תתחבר למשמעות . בלי ההשקטה אנחנו מנותקים מהמשמעות של העולם הזה של
המציאות הזאת. העולם הזה הקדוש ברוך הוא מדבר איתנו האנשים מדברים איתנו ואנחנו לא שומעים
להם לא מבינים אותם הם גם לא מבינים אותנו כי אנחנו לא באמת מקשיבים הם עושים את עצמם
מאזינים מקשיבים וזה עובר לידם כל המידע אבל לא באמת קולטים את המשמעות. כשאנחנו
בהשקטה יש משמעות קודם כל שלך כלפי עצמך זאת המשמעות הראשונה כי פתאום אתה קולט איזה
מחשבה המשמעות היא בדרך כלל שאתה מנותק וכשאתה חוזר לעצמך אתה מקבל שכל מה שקרה
פה עכשיו היה ניתוק אני רוצה עכשיו להיות מחובר ואז אתה מתחיל להתבונן במה שקורה איתך
והדבר השני ביטול היש, ביטול המחיצה כי כשיש רעש זאת המחיצה הכי חזקה מתחיל מרעש חיצוני
ולאט לאט אל כל הרעשים הפנימיים מגיע לרעש המחשבה לרעש הרגש ההצפה של הרגש הכאב של
הגוף זה מפריד מהקדוש ברוך הוא ו עם ההשקטה אתה מגיע לביטול היש. המדרגה הכי הכי גבוהה
שאתה אומר אין אותך יש אותו את הקדוש ברוך הוא המקום המתבונן במחשבה זה הכי קרוב
לאלוקות כי המקום הזה נורא שקט הוא רואה את המחשבה רצה יש שם משמעות וזה הנקודה הכי
קרובה לאלוקות שאנחנו נוגעים שם. זה המקום הכי הכי חזק ועמוק שאתה יכול להגיע בתהליך שנקרא
הגות. שאתה נמצא שמה ואתה פשוט חווה את המשמעות של הדבר לא מזוהה עם המחשבה לא
מזוהה עם הרגש אלא הכל עומד לפניך ואתה רואה את הדברים מתבונן ו זה לא אתה. זאת הנקודה
הכי גבוהה עם החיבור לקדוש ברוך הוא כי אתה מתבונן כביכול מבעד לקדוש ברוך הוא על מה שקורה
לך לישות הזאת שהכל זורם בתוכו כל המכלול של המחשבות של הרגשות והמון ממה שעובר אצלך
עכשיו גם תחושות גוף זאת המדרגה הכי גבוהה להתבונן על המציאות.
ודרך כביכול העיניים של הקדוש ברוך הוא דרך איך שהוא רוצה שאתה תחווה. הנקודה החשובה היא
שבתוך המקום הגבוה שאתה צופה מבעד לקדוש ברוך הוא להיות אקטיבי ואתה יכול לפעול מהמקום
הזה של ביטול היש שאתה יכול להתבונן במה שאתה חושב שאתה המחשבה אתה הרגש אתה זה
הגוף ופתאום אתה מגלה שאתה לא . אתה יכול להתבונן בזה אחת השיטות להגיע להשקטה היא
לשבת בשקט להגיע למקום הגבוה הזה להתבונן במחשבות מה רץ מה הקדוש ברוך הוא מזרים ומה
שמעניין בפעולה הזאת מה הפעולה הזאת עושה היא בעצם מביאה שהמחשבות נעלמות שפתאום אין
ריצה של מחשבות זה נקרא קול דממה דקה . כשאתה מתבונן באותה מחשבה אתה מתבונן במודע
אפשר לפעול במקום הזה בקדושה להיות אקטיבי שם אתה יכול לתקן עולמות ולהכניס את הדברים
המתוקנים במחשבה אתה יכול במקום הזה להתבונן במושג אמת או חסד להתבונן בשם של הקדוש
ברוך הוא זה ממש חיבור אתה נמצא בתוך המקום מחובר לגמרי . הרב קוק מדבר על התבוננות
והשקטה באורות התשובה פרק ה סעיף א תשובה זה המפתח להכל בשביל הבן אדם. תשובה אמיתית
אי אפשר לעשות אם אתה לא נמצא בחיבור עם הקדוש ברוך הוא בהשקטה. כי אחרת התשובה שלך
נורא נורא חיצונית ואנשים שלמדו עין הבדולח וכל מיני שיטות הם עושים תשובה ממקום כל כך חיצוני
שזה פועל אולי אחוז אחד על הבן אדם. כי יש כל כך הרבה מחיצות בינו לבין הקדוש ברוך הוא שרוב
הפעמים מה שלמד נשאר על הדף מה שמנסה ליישם כדי לעשות תשובה אמיתית אתה צריך להיות
מחובר לקדוש ברוך הוא שהתהליך לא יהיה חיצוני צריך לעשות את תהליך ההשקטה להגיע למקום
השקט הזה שם אתה והקדוש ברוך הוא כביכול אחד ומתוך המקום הזה לעשות תשובה על אירוע
מקרה מסוים שקרה לך להיות אמיתי להיות בשיברון לב.
ככה זה נקרא בחסידות התחלנו לקרוא את המאמר של הרב קוק והפרשנות תשובה בעולמות זה
בינה. בינה שמה זה המקום של הנשמה ובגלל זה תשובה היא הרגשה בריאה של הנפש . כי ברגע
שאתה עושה תשובה כמו שצריך אתה זוכה להרגיש את הנשמה וזה קשור להשקטה. העונג הטבעי
הגדול נמצא בנשמה כשהתשובה שלמה אז זה פועל זה מוציא את הרעלים והפסולת מהבן אדם מתוך
הרבדים היותר נמוכ ים שמתחת לרוח לנפש והנפש הבהמית וגם גוף גם הגוף הפיזי עובר תיקון
ומתנקה. כשאנחנו לא מחוברים ונמצאים ברבדים הנמוכים במיוחד אנשים שמזוהים עם הגוף יש כאן
ריחוק מהתוכן האצילי כשאתה חושב שאתה זה הגוף אתה מאוד מאוד רחוק . הגוף עניינו רצון לקבל
כאן ועכשיו ו כשאתה מזוהה שם זה יסוד לכל רע אנחנו רוצים להתנתק מזה ולהיות במקום גבוה.
התענוג אליו אנחנו רוצים להגיע ולחוות את הקדוש ברוך הוא כשיש בריאות . כשהגוף בריא והנפש
בריאה זה ברגע שאנחנו עושים תשובה כשאתה נמצא בהשקטה הזאת אתה מבטל את המחיצות
מהקדוש ברוך הוא ואז יש זרימה של כל השפע מהנשמה ועד המקום הכי אחרון הנקרא גוף . כשאדם
עושה תשובה ומתחבר לזה מסתלק העניין עליו עשה תשובה אותו רצה לתקן.
יש משל לדוגמא הנשמה היא כמו כדור של אור ומסביב לה יש כתמים שחורים והכתמים השחורים הם
כמו חור שחור הבולע באותו המקום את אור ה אין סוף של הקדוש ברוך הוא המשפיע והנשמה לא
מקבלת וכשאתה עושה תשובה פתאום החור השחור מסתלק וכשהוא מסתלק את חווה את אותו האור
שהיה חסר שנבלע קודם
דרך המלך המאמר הבא עניין ההשקטה האדמו"ר מפיאצסנה
מה זה חלום אחד משישים בנבואה? יודעים שאחד חלקי שישים זה מיתה. האדם מוסר את נפשו על
קידוש השם. זה מה שמכוונים בשמע ישראל לפני שהולכים לישון אנחנו מוסרים את אותו חלק ההולך
למיתה ונחשב לנו מצווה. אתה לא באמת מת ואתה מחובר לעץ החיים ולא לעץ המוות כי אתה עושה
את זה על קידוש השם ובכך אתה זוכה לחיי עולם. גם מקבלים אחד חלקי שישים בנבואה כי אתה
מחובר למקור ולכן יש חשיבות למשמעות החלום. היש כשאתה מחובר אני זה המחשבה אני זה הרגש
אני זה הגוף זה מתנגד להשראה ממרום כי כל עוד אתה נמצא בתוך הישות הזאת אתה לא צינור אתה
כפקק בתוך הצינור. בעניין ההשקטה צריך להחזיר את הדעת אליך כי את זה אין לנו לרוב ואנחנו גם
לא נמצאים בישות שלנו כי אנחנו מרחפים בעולמות מסביב. קודם נחזיר אלינו ואחרי זה המדרגה
הבאה להתחבר לטבע הרוחני. האדם אומר אני מבין אני לומד זה היש ואתה מנותק בתפילה העיקר
הביטול בה להתבטל ב מיוחד בתפילת העמידה ששמה אתה לא מוציא בפה את המילים אתה כביכול
מגיע למקום של ביטול של שקט.
מה ההבדל בין אדם בריא למשוגע ? למשוגע אין מעצורים. אתה יכול להתבונן במחשבות ולאט לאט
אתה תראה שכתוב " והתבוננת על מקומו ואיננו" ומגיע לשקט . פתאום זה לא רץ , אתה הופך מודע
למקום הזה כי המחשבה היא תולדה של הרצון ולרצון אין לו שליטה .
המחשבה נולדת מהרצון והרצון כל הזמן אומר שהוא רוצה . המחשבה מחשבת איך להשיג את מה
שהרצון רוצה ואז יש כאן בלי סוף כי הרצון כל הזמן רוצה והמחשבה כל הזמן זורמת. יש לנו את המקום
הזה להסתכל מהצד ברצון אין לנו נגיעה הקדוש ברוך הוא טבע את זה אתה לא יכול לגעת אבל מיד
מיד בשורש של המחשבה שיוצאת שם אתה כבר יכול לגעת ואתה כבר יכול לנתב לבטל לעשות
הרבה דברים שמה לדוגמא אתה רוצה עכשיו לשתות משהו באותו השורש של המחשבה שאומרת אני
רוצה לשתות אתה יכול שם כבר להגיד רגע.. למה אני רוצה לשתות? לשם מה אני שותה? האם אני
צריך לברך? לא צריך לברך? כמו שאמרנו אפשר להיות אקטיבי במקום הזה של ההשקטה אתה יכול
לשים דברים בקדושה לחבר את עצמך לקדוש ברוך הוא במקום הזה לבקש תיקון על המידות להישאר
מחובר תדבר בענווה תדבר בשקט לא בתקיפות שהיא גאווה.
כמו כן גם תגדיל את האור אתה לא יודע איפה להתחיל תעשה פעולה תקנה ארנב תלטף אותו תעשה
פעולה של להגדיל את האור. תעשה טוב תעשה פעולה של מעשה טוב של חסד תגדיל את הטוב
תתפלל על הטוב תעשה יותר מעשים טובים זה ייהפך לצבע שלך ולא החושך שאתה נמצא בו עכשיו .
ככל שאתה מתרגל יותר אתה מתרגל למציאות הזאת ואתה נמצא שם זה נהיה מוחשי החיבור לשם .
**מי שיכול שיעשה לפחות פעם ביום השקטה רצינית לפני קריאת שמע על המיטה לעשות השקטה
להתנתק מהכל מהנייד ובנוסף להתחיל תוך כדי היום את החיבור עם הקדוש ברוך הוא להיות מודע
שאתה מנותק ולהחזיר את עצמך למציאות את המודעות אליך ביטול היש ו חיבור לקדוש ברוך הוא
השלבים להשקטה
שלב אחד להחזיר את המודעות אלינו אני נמצא כאן ואני בודק מה קורה עם הרגש שלי? מה קורה
עם המחשבה? מה קורה עם הגוף ? כאן המודעות היא אצלך. שלב הבא עם המחשבה לעבור תהליך
שאתה עובר ניתוק מהמדרגות האלה עד שאתה מתבונן רק במחשבות שרצות ואתה אמור להגיע
למצב של מחשבות שמצטמצמות ונעלמות עד שאתה נשאר להסתכל רק מבעד לקדוש ברוך הוא על
המציאות שלך ושם להכניס משהו בקדושה פסוק או להתבונן בשם השם או מושג ושם אנחנו חווים
ממש את ההתחברות לקדוש ברוך הוא אתה מרגיש שאתה צינור וביטול היש במשך היום שאתה רץ
ותוך כדי שאתה בעבודה עם המודעות שלך תשאל למה אני עושה את מה שאני עושה? תחבר את
זה לקדושה תגיד אני רוצה להשפיע על אנשים שיהיה להם טוב אתה פועל מתוך הישות האלוקית
שבך זה החזרה לטבע הרוחני אתה צריך להיות מודע למה קורה איתך מתוך איזה מקום אתה פועל
אנחנו צריכים לפעול מתוך המקום האלוקי מתוך הקדוש ברוך הוא על מנת להשפיע ופה צריך להיות
מודע במקום הזה ככל שאתה מתרגל אתה נמצא במצב שרוצים להיות בו ולא במצב שלא רוצים להיות
בו.
תרגיל ההשקטה הגדול צריך להיות במקום שקט להוריד את רעש הרקע המכוניות השכנים הטלפונים
הילדים ישיבה עדיף הדום לרגליים )שרפרף קטן( זה עניין רוחני להתנתק מהמלכות להתנתק מהרצון
לקבל לעצמו ) ארץ אדמה זה המלכות ( קצת להתרומם מעל המקום הזה של הרצון לקבל לעצמו.
יושבים על הכסא ואת הרגליים מניחים על הדום בהלכה כתוב שלאישה אסור לה שתשב על האדמה
אישה היא מצד המלכות וכדי לא להגביר את מידת הדין אישה צריכה לשבת על הגבהה או על כרית או
על כסא ולא לשבת על האדמה. כשאנחנו כבר יושבים יש עניין של נשימות הנשימות זה עולם ומלואו .
רק עם נשימות בלי דיבור בכלל אדם יכול לתקן את עצמו לגמרי גם פיזי וגם רוחני זה סוד מאוד גדול
עניין הנשימה של האדם יש תהליך שנקרא נשיפה כשאתה מוציא את האוויר ונשימה כשאתה נושם
אותו הרוח נפש רוח נשמה זה רצון לחשוב בין בינה למלכות שהאדם מעלה את הכלים לבינה ומוריד
אותם מתוקנים חזרה לנפש לתוך המלכות מי שיודע לעבוד עם נשימה נכון לא צריך בכלל מילים.
נשימה בשביל ההשקטה יש לקחת נשימה עמוקה ולהוציא את האוויר לאט לאט זה מאפשר פריקה של
לחצים של כאבים מאפשר לשחרר את הגוף מהמתח ביום יום תשימו לב לכתפיים תחזירו את
המחשבה אליכם לרגע ותראו שהכתפיים מתכוווצות והנשימה היא קצרה ולא עמוקה . דבר ש לא טוב
לגוף. הגוף צריך שיהיה רווי בחמצן שיגיע חמצן לכל האיברים בכמות מספקת. כי אם לא מתבטאת כאן
עייפות ואין כוח ואין רצון לשום דבר. בתהליך ההשקטה עובדים במקום שקט אם אפשר הדום לרגליים
נשימות ועם המחשבה על ידי המחשבה עושים את כל התהליכים עד שבסוף מגיעים למחשבה למקום
ששמה אין מחשבה. תכלית הידיעה שלא נדע כביכול עם המחשבה להגיע למקום שאין מחשבה מה זה
אומר שלא נדע? שאי אפשר לתפוס את הקדוש ברוך הוא בשכל. אתה יכול רק ללמוד עליו רק
בחוויה בניתוק האני מהגוף כי אני זה לא הגוף לא הרגש לא המחשבה אני זה הקדוש ברוך הוא
בפנים. בפנים מי שצופה מבעד לעיניים מי שצופה על המחשבות מי שצופה על הרגש זה הקדוש ברוך
הוא. זה אנחנו האמיתיים אפשר להגיד שזאת הנשמה ניתוק מהגוף רגש מחשבה עד שמגיעים להכרה
ברובד הכי גבוה באדם זה נקרא אני מודע לו מודע לקדוש ברוך הוא . אתה מודע שם אתה נמצא אתה
אקטיבי אתה יכול להכניס את כל הקדושה.
כתוב שהתורה לא מעבר להר ולא מעבר לים בפיך ובלבבך ולכן לתרגל ההשקטה תמיד . הכל מתחיל
מבראשית. בבראשית כתוב ויפל השם תרדמה על האדם אומרים חז"ל תרדמה היא תרד מה ירידה
למהות נמוכה מה גרעין של המילה מהות? האדם ירד מהמדרגה שלו למדרגה נמוכה. מה קרה בעצם
בסיפור שמתואר פה מה הקדוש ברוך הוא עשה בעצם זה נקרא "ניסור" עשה ניתוח הפריד הוציא את
הכלי מהאור עד אז זה היה שלמות כלי ואור ישות אחת . כשהפיל על האדם את התרדמה עשה
הפרדה של אור וכלי ומשם יצא גבר ואישה לפני זה היה אחד . כתוב בבראשית כשברא אותם בלשון
יחיד כתוב אדם לשון יחיד יש אנשים יש נשים יש גברים אדם זה מורה על שלמות ולמה ירידה במהות
כי במקום שתהיה שלמות של אור וכלי ביחד עכשיו יש אור ויש כלי והעבודה היא לחיבור נכון. הניסור
הוא תהליך הקורה בפנימיות בזמן של השנה מ א תשרי ראש השנה עד ליום הכיפורים תהליך של
הנסירה במשך עשרה ימים כנגד עשר הספירות יציאה של מהות חדשה. אבל מהות יותר נמוכה שמה
כבר אין מסוף העולם ועד סופו כי כבר חסר יש לך או תשע ספירות או ספירה אחת זה מופרד ואז הם
היו גב לגב והתיקון שזה בסוף יהיה פנים לפנים זה חיבור ויחזור להיות אחד . הצמצום של האור
התבנית הזאת חוזרת על עצמה מהעולמות הכי הכי גבוהים הקדוש ברוך הוא צמצם את האור שלו
את אור אין סוף כדי שהכלי יתגלה כי אחרת אין משמעות לכלי כשהכלי בתוך האור והוא בהשוואת
הצורה. ככה הקדוש ברוך הוא ברא את זה הכלי כביכול נמצא אבל אין לו משמעות. כדי שבאמת תהיה
משמעות לבריאה אז היה חייב לצמצם כדי שהכלי יגיד אני רוצה את הדבר הזה אני רוצה את האור
הזה הכלים זה באין סוף מה שמדובר פה זה בעולם הבריאה יש אצילות יש בריאה ובעולם הבריאה
קרה אותו הדבר רק הפעם יש ישות רוחנית והיא הנשמה אור וכלי ביחד והקדוש ברוך הוא עשה את
ההפרדה אבל הנקודה החשובה מבחינתנו הירידה במהות אנחנו התנתקנו כבר התחיל הניתוק
מהמקום של החיבור המלא לקדוש ברוך הוא למצב של ניתוק והחיבור המלא יכול להיות רק כשאור
וכלי הופכים להיות אחד כשאתה מחובר לקדוש ברוך הוא לגמרי . אם כל אחד פועל לפי הכלים שלו
אתה לא יכול להגיע לשלמות צריך לחיות בזוגיות נשואים מתחילים משם על פי היהדות אדם שלא נשוי
לא משנה האם אישה או גבר לא יכולים להגיע לתכלית . יש עניין שהכלי יהיה באיזה שהיא מציאות
שהוא גם עובר את המסע הזה מבלי שיהיה נשוי יש מציאות כזאת כי צריך לעבור את כל המציאויות
אבל אם רוצים ללכת בדרך הנכונה המתוקנת כתוב בהרבה מקומות שאדם כל עוד לא נשוי הוא לא יכול
לזכות בהשראת השכינה הוא רחוק ממציאות מתוקנת. העבודה הנכונה כשיש זוגיות אור וכלי ועובדים
נכון ואז בתוך חיבור נכון בין גבר לאישה מתחברים לקדוש ברוך הוא. העניין הוא כזה שגם כל אחד
בפני עצמו יש לו עבודה של עצמו. יש שני סוגי כלים האחד אור והשני הוא כלי שצריך לקבל את האור .
שני מיני כלים שיש במציאות הם לא יכולים להיות האחד בלי השני יש את המציאות הגבוהה של
הקדוש ברוך הוא שיכול לבוא ולהשלים אבל בכל אחד יש בחינה של משפיע ומקבל גם בתוך האור וגם
בתוך הכלי אבל כל אחד מהם בחינה גדולה של אור ובחינה גדולה של כלי ורק החיבור שלהם יוצר
שלמות וכאן החזרה למהות האמיתית משמה היתה הירידה הראשונה מה שמאפשר לנו את החיבור
לקדוש ברוך הוא .
החיבור המלא הקדוש ברוך הוא שואל את האדם הראשון אייכה? פרשת בראשית פרשה מאוד
מסעירה הרבה עניינים עמוקים ושום דבר לא בפשט הקדוש ברוך הוא שואל אייכה? היו כאן שתי
ישויות נפרדות היה חוה ואדם חוה אכלה מהעץ וגם אדם אכל והאדם התחבא בתוך העץ שממנו אכל
ונשאל אייכה? הקדוש ברוך הוא לא משחק מחבואים עם האדם בוא נראה איפה אתה? הקדוש ברוך
הוא שואל את אדם על המהות שלו לאן ירדת במהות שלך? במציאות שלנו אני לא יודע כמה פעמים
הקדוש ברוך הוא שואל אותנו איפה אנחנו ובפשט יש לנו המון רעש רקע היסח הדעת היוצר גלות
הדעת בעצם המקום של ספירת נצח להיות כאן ועכשיו לנצח שמה שאתה עושה אחרת זה נקרא: גלות
הדעת כשהדעת לא מיושבת אתה לא נמצא במה שאתה עושה בסופו של דבר אתה לא נמצא עם בורא
עולם כי הראש מטייל בכל מיני מקומות והמציאות שלנו בנויה בצורה הזאת של גלות דעת העולם בנוי
ככה שמייצר לנו רעש רקע מאוד חזק יש את ההתנהלות היום יומית יש את הטלפונים יש את האנשים
מסביב יש את כל החדשות כל הרשתות החברתיות והאינטרנט והאדם שם פשוט שקוע הוא מטייל בין
כל המקומות האלה חוץ מהחיבור עם עצמו והקדוש ברוך הוא כי התכונה של הרצון לקבל עכשיו מאוד
חזק הר צון לקבל ידע או מידע
עידן הידע והמידע יכול להיות דור דעה מחובר ועם ידע עצום לקדוש ברוך הוא ויכול להיות הפוך אותו
ידע ואותו מידע הנותן לו גלות הדעת. האדם נמצא בגלות מצד הסיטרא אחרא שמה האדם רוצה כמו
פרעה מה הוא אמר? בוא תעבוד ותקבל את סיר הבשר אז אל תדאג ואם אתה מתחיל לצעוק איפה
הקדוש ברוך הוא? אומרים לך קח הנה סיר הבשר מה אתה צועק וככה זה גם היום רק כשהיום אנחנו
לא עבדים במצרים אבל האדם עובד את עצמו הרצון של לקבל עוד ידע עוד מידע ועוד כל מיני גירויים
מה שעושה לנו את הניתוק הזה ואת הגלות. אנחנו צריכים להיות מודעים צריכים לצאת עם הידיעה
שזה קיים שאנחנו מנותקים ושניזכר בזה במשך היום כמה שיותר פעמים כדי שנחזיר את עצמנו נחבר
את עצמנו חזרה. יש כאן עניין של תרגול זה לא שעכשיו החלטתי ואני מחובר זה כמו שעם העוגה
אמרתי דקה וחצי או שתי דקות נחשוב על העוגה וכל אחד עם המחשבות שלו אבל היה מאוד מאוד
קשה להישאר על העוגה כי גם המחשבות עצמן איך זה בנוי זה זורם דרך הבן אדם אבל לנו יש את
היכולת זה פלא כי אנחנו לא המחשבה אנחנו יכולים להתבונן במחשבה במקום הפנימי שלנו יכול
להתבונן במה רץ לך בראש ואז אתה יכול לסדר את המחשבות ולחבר אותו למקור לקדוש ברוך הוא .
אתה עומד עכשיו מול איזה שהיא תאווה והמחשבות רצות ולא רלוונטי לי מה לי ולדבר הזה עכשיו
וברגע זה אתה מנתק אותי עכשיו אתה שוטף כלים איפה המחשבה בכביסה רגע בוא נחזיר את
המחשבה לשטיפת הכלים כי הכביסה כרגע לא רלוונטית אני לא שם אני פה. עניינו של העולם הזה
להסיר את המהות היותר גבוהה של האדם מה שכתוב בספר שמות על מצריים וגם בספר ויקרא זה
מה שקורה לנו במשך היום זה אמנם קרה בפיזי הכל מדבר על נפש האדם נפש האדם כתוב עליה
בספר התורה ומה שקרה שם לאנשים בפועל קורה לנו כל אחד בפרט בעולם הפרטי שלו ובנפש שלו
והעולם הזה בנוי בצורה הזאת כדי להסיח אותנו מהמהות היותר גבוהה שלנו ומהחיבור שלנו לקדוש
ברוך הוא . זה לא סתם זה כדי לאפשר לאדם לעבור מסע לגילוי וחיבור לרובד הגבוה שלא יהיה
מבחינת מתנת חינם . זה עניין עולם העשייה עלמא דשיקרא קוראים לזה עולם השקר ויש עלמא דקשוט
עולם האמת . לפי דברי חז"ל עולם הזה הוא ל שים לנו את הדמיונות בראש ולהסיח אותנו מהקדוש
ברוך הוא ומעצמנו בשביל עניין הבחירה וכשיש לך בחירה זאת לא מתנת חינם כי אתה תבחר לעשות
עבודה בעבור עבודה זאת שאתה תעשה. אתה גם תהנה מאותו אור מתוך מה שהקדוש ברוך הוא
רוצה לענג אותך אבל זה לא יהיה מבחינת מתנת חינם ואז לא יהיה רגש הבושה שאנחנו מרגישים
כשאנחנו מקבלים משהו במתנת חינם . מתנת חינם הקדוש ברוך הוא רוצה להיטיב לנבראיו רוצה לתת
שפע והטבה ואם הקדוש ברוך הוא רוצה להיטיב אני רוצה לקבל. זה כמו שאתה בא למישהו ואומר לך
בוא תשב תאכל איתי יש לך רגש שלא נעים לך ואתה אומר לא תודה כבר אכלתי זה עולה בך אוטומטי
כי השורש שלנו הקדוש ברוך הוא ואצל הקדוש ברוך הוא אין עניין של קבלה לעצמו אז כדי שאצלנו לא
תהיה קבלה לעצמנו אנחנו צריכים להרוויח את הקבלה של השפע מצד העבודה שלנו אם הרווחת
הקניין שלך . אז כל ההסתרה של העולם הזה בא כדי שאנחנו נעבוד ונרוויח על ידי העבודה אתה זוכה
לכל השפע שאתה מקבל. לא יהיה מבחינת מתנת חינם הדבר המעניין שהעבודה שלנו זה בכלל
להתחבר לקדוש ברוך הוא להתחבר לשפע אתה מרוויח פעמיים גם עובד יורד ממך מתנת חינם ורגש
הבושה ואתה גם מתחבר למקור שורש תענוג הזה. העולם נוצר לכסות על כל המהלך הזה בשביל
הבחירה ומי שלא עובד איפה הוא נמצא? הוא שקוע בעולם הזה והוא כביכול יהיה בפירוד מהקדוש
ברוך הוא כי מה עובד אצלו מי שנמצא בפירוד עובד הרצון לקבל לעצמו ההולך אחרי התענוגות של מה
שהעולם הזה מציע והתענוגות האלה יש בהם מן האמת כי הקדוש ברוך הוא שם את אותו התענוג
שהולך אחריו אבל הקבלה שלו לא נכונה של אותו עניין הוא נשאר בפירוד מהקדוש ברוך הוא כי מקבל
לעצמו. אצל בעלי חיים אין חשבונות כאלה כשבעל חיים רוצה לאכול הוא אוכל הוא רוצה לישון הולך
לישון אצל הבן אדם הוא עושה חשבונות כי הרצון שלו לקבל כל כך חזק שהוא מוכן לסבול עכשיו כי
אחר כך יהיה לו תענוג מאוד גדול האדם הולך אחרי הרצון לקבל לעצמו והוא שבוי ואם אנחנו מדברים
על עניין הבחירה הבחירה שלנו היא להוציא חסד מעצמנו כשאתה יודע בוודאות שבא אליך נרקומן
ובא לבקש ממך כסף אם מסתכלים במבט על עכשיו הקדוש ברוך הוא רוצה שאתה תוציא חסד מעצמך
אתה תיתן לו עשר אגורות כי אתה צריך להוציא משהו מעצמך חסד וזה הבחירה שלך ואתה יכול להגיד
ותוציא פסוקים מהתורה שצריך לתת לעני שהוא הגון תמצא תירוץ אני לא נותן לו שלחו לך אותו כדי
שתעשה איתו חסד תברך אותו שיהיה בריא משהו תוציא מעצמך זה הבחירה שלנו.
Comments